Nye gelændere og vedligeholdelse

Forsommerens plan for arbejde med fliser og gelændere er udført.

Det betyder bl.a., at der er opsat to helt nye sæt stolper med gelændere samt er erstattet to andre gelændere med nye gelændere som I kan se på fotos.

De gamle stolper skal males med Gori 88 – det er Skb 29-31 og Skd 10-

12 (er malet).

Alt andet nyopsat træværk skal vente 1 år med at blive malet, fordi det skal svede salpeter ud og tørre op først.

MEN – af de mange gelændere, vi allerede har i foreningen, er det kun ca. halvdelen, der er malet med træbeskyttelse, og for nogle er det mange år siden, at det er gjort.

De skal males af jer selv, for at holde længst muligt. Foreningen har købt sort Gori 88 ind til formålet. Bøtten med maling står hos Sidsel i

Skb 49, og kan hentes der.

Der er ikke krav om, at det skal være sort. Hvis I i rækken bliver enige om en anden farve, så kan I male gelænder og stolper med dækkende træbeskyttelse indkøbt af jer selv.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen





Dette indlæg blev udgivet i Nyheder. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *